Rekordan Black Friday u SAD-u: Online prodaja dostigla 11,8 milijardi dolara uz pomoć umjetne inteligencije!

Online prodaja tokom Black Fridaya u Sjedinjenim Američkim Državama dostigla je rekordnih 11,8 milijardi dolara, što predstavlja rast od 9,1% u odnosu na prethodnu godinu, pokazuju podaci Adobe Analyticsa. Stručnjaci navode da je veliki doprinos ovom rastu donijela upotreba alata zasnovanih na vještačkoj inteligenciji (AI), koji su kupcima omogućili brže pronalaženje najboljih ponuda i izbjegavanje gužvi u trgovinama, prenosi Reuters.

Ovogodišnja sezona prazničnih kupovina dolazi u periodu kada su potrošači suočeni sa smanjenim budžetima, rastućom nezaposlenosti i niskim stepenom povjerenja u ekonomiju. Uprkos tome, online prodaja nastavlja jačati: prema podacima Mastercard SpendingPulse-a, e-trgovina je na Black Friday porasla za 10,4%, dok je prodaja u fizičkim prodavnicama zabilježila tek skroman rast od 1,7%.

Potražnja za AI alatima na američkim online trgovinama porasla je čak 805% u odnosu na prošlu godinu. Digitalni asistenti poput Walmartovog Sparkyja i Amazonovog Rufusa pomogli su kupcima da jednostavno uporede cijene, filtriraju proizvode i pronađu najpovoljnije popuste.

„Potrošači sve više koriste nove tehnologije kako bi lakše pronašli ono što im je potrebno. Kupovina poklona može biti stresna, a alati zasnovani na velikim jezičkim modelima značajno pojednostavljuju proces“, ističe Suzy Davidkhanian, analitičarka iz eMarketer-a.

Među najprodavanijim proizvodima ove godine našli su se LEGO setovi, Pokémon karte, igraće konzole poput Nintendo Switcha i PlayStationa 5, te Appleovi AirPods slušalice i KitchenAid mikseri.

Globalno gledano, AI agenti su utjecali na 14,2 milijarde dolara online prodaje tokom Black Fridaya, od čega je 3 milijarde zabilježeno u SAD-u, navodi Salesforce. Prema njihovim podacima, ukupna online potrošnja u SAD-u iznosila je 18 milijardi dolara, što predstavlja rast od 3%, a najveća potražnja zabilježena je za luksuznu odjeću i modne dodatke.

Ipak, iako je nominalna potrošnja porasla, stvarna vrijednost kupovine pala je zbog rasta cijena. Potrošači su kupovali manje proizvoda po višoj cijeni, dok se prosječni popusti nisu značajno razlikovali od prošlogodišnjih.

„Kombinacija viših cijena i stagnirajućih popusta znači da stvarna vrijednost Black Friday ponuda pada“, pojašnjava Michael Ashley Schulman, direktor investicija u kompaniji Running Point.

Prema Salesforce-u, broj narudžbi pao je za 1%, prosječne cijene porasle su za 7%, a broj kupljenih artikala po transakciji smanjen je za 2%. Caila Schwartz iz Salesforce-a dodaje da prosječnu prodajnu cijenu podižu uvozne tarife, posebno na diskrecione proizvode, te rast kupovne moći potrošača koji tragaju za luksuznim artiklima.

Rast online prodaje stvara snažnu osnovu za očekivani rekordni Cyber Monday, za koji se prognozira prodaja od 14,2 milijarde dolara – rast od 6,3% i najprometniji dan online kupovine u godini. Najveći popusti očekuju se na elektroniku, odjeću i računare, s uštedama do 30%.

S druge strane, u fizičkim trgovinama potrošači ostaju oprezni zbog inflacije, neizvjesnosti na tržištu rada i straha od pretjeranog trošenja.

Similar Posts